وب نوشت های یک پرتونگار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

  • ۱۷ آبان ۸۹ ، ۱۳:۲۳ Unknown

پیوندهای روزانه

عکس های مقایسه ای

چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۸۸، ۱۲:۰۴ ب.ظ



عکس های مقایسه ای به علت های گوناگون از دو اندام مشابه گرفته می شوند.

اکثر این عکس ها جهت تشخیص بیماری هست و بعضی ها هم برای تشخیص شکستگی.

گرفتن عکس مقایسه ای در بعضی مواقع واقعا ضروری هست.

یکی از این موارد مشکوک بودن به شکستگی اندام ها در کودکان و نوجوانان است.

چون در این سن استخوان ها هنوز در حال رشد هستند خطوط اپی فیزیال از انتهای اندام ها جدا به نظر می رسند و این می تواند باعث تشخیص نادرست پزشک شود.در چنین موردی باید یک عکس دیگر از اندام مقابل گرفته شود.

خودم چند مورد دیده ام که مثلا آرنج بچه ای ضربه خورده است و پس از عکسبرداری پزشک درتشخیص شکستگی دچار اشتباه شده است و دستور گچ کرفتن داده است.در صورتی که شکستگی در کار نبوده است.لذا در این گونه موارد عکسبرداری مقایسه ای واقعا به کار می آید.

یادمان باشد هر گردی گردو نیست و هر خط شکستگی ، شکستگی نیست. 






۸۸/۰۹/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۱۲)

مطلب باحالی بود .دمت گدم
سلام
به مطلب خوبی اشاره کردین
این مطلب من رو یاد یه خبری انداخت که از تلویزیون پخش شد که اگه اشتباه نکنم از یه شکسته بند سنتی بود
تصویر یه دست سالم رو به دوربین نشون می داد و فاصله طبیعی استخوان اولنا رو با تریگوئتروم و فیزیفرم نشون می داد و می گفت ببینید این مچ از اینجا در رفته بود من جاش انداختم!!!!!!!!!!!!!
چه عجب این صفحه نظراتتون بازید.
یادمان می ماند.(آیکون دش شوما درد نکونه)
۱۸ آذر ۸۸ ، ۱۸:۱۹ جواد علیرضا
سلام خودتون میگسن پزشک دیگه یعنی چی؟ یعنی مخ پخ یخ
۱۸ آذر ۸۸ ، ۲۱:۴۲ پرتونگاران
در نظر ما به روی همه بازه
اسمایلی نیش خند
ضمنا من از این موردا واقعا زیاد دیدم
@جواد علیرضا
ای که گفتی یعنی چه؟
واقعا بعضیا مخ پخ یخ هستن دیگه
به اپید دیگه...!!!
آقای پویا اینکه گفتم چه عجب صفحه نظراتتون بازید نه شوخی بود نه مسخره گی ...که آیکون نیشخند جواب دادید.جدا بعضی وقتا تو سیستم من باز نمیشه
با یه دلبافته آپم
منتظرتون هستم
۲۰ آذر ۸۸ ، ۱۶:۴۶ پرتونگاران
@مهر
بازم اسمایلی(آیکون)نیش خند!!!
اسمایلی(آیکون)زبون درازی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی