وب نوشت های یک پرتونگار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

  • ۱۷ آبان ۸۹ ، ۱۳:۲۳ Unknown

پیوندهای روزانه

تیوب سوخت!!!

سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۸۸، ۰۲:۵۶ ب.ظ
کمتر پیش میاد که تیوب اشعه X از ریل خارج بشه.ولی اگه احیانا از ریل خارج شد دیگر کاریش نمی شه کرد.

این اتفاق نادر یکبار برای خودم افتاد.
3سال پیش تو یه درمانگاه بودم.این درمانگاه دستگاه رادیوگرافی قدیمی داشت.دست چندم.
از اونایی که تیوب ساخت یه کشور تخت ساخت یه کشور دیگه و البته پنل ایرانی.(به قولی سازمان مللی بود)
ریل بالایی دستگاه نگهدارنده ای نداشت.فقط ریل پایین آخرش یه پیچ بود که جلوی حرکت زیادی ریلو میگرفت.دیگه اون پیچ عمر خودشو کرده بود.من اون روز یه مریض داشتم که Patella Skyline داشت.تیوبو تا آخر آوردم که احساس کردم تیوب از ریل خارج شد.
جلوشو گرفتم ولی خیلی سنگین بود.داشت می افتاد.فشارش روی دست وشونه وسینه ام بود.
تیوب روی من بو د و من داشتم سر میخوردم.شانس آوردم که پشت سرم ژنراتور بود و من خودمو روش قرار دادم.وگرنه می افتادم زمین و تیوب می افتاد روم.
خلاصه تیوب با سرعت کم روی پام افتاد.من از جام نمیتونستم تکون بخورم.
مریض بیچاره هم که وحشت کرده بود رفت نگهبان رو خبر کرد.
پام کبود شده بود و کمی می لنگیدم.
تیوب اصلا ضربه سخت و ناگهانی نخورده بود.فقط کولیماتور کمی کج شده بود.
تیوب رو چند نفر اومدن کمک کردن گذاشتن روی ریل و رفت سر جاش.
شروع کردم به عکس گرفتن ولی...........
اولین عکسو که ظاهر کردم سفید بود.دومی هم سفید.همه عکسا سفید میشدن.
هیچ کدوم از فیلم ها اکسپوز نشده بودن.
درست حدس زدید تیوب سوخته بود.
خلاصه درمانگاه 3میلیونی رفت توی خرج!!!
ما هم تا چند روز می لنگیدیم :)
نکته:وقتی که تیوب اشعه ضربه شدید می خورد اصلا اکسپوز نکنید تا یه تعمیرکار یا بزرگترتون بیاد!!!






۸۸/۰۹/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۸)

۱۷ آذر ۸۸ ، ۲۲:۱۲ جواد علیرضا
شانس اوردی،خیلی سنگینه لامذهب،میگم به ما چرا سر نمیزنین؟؟؟؟؟
۱۸ آذر ۸۸ ، ۰۰:۱۴ پرتونگاران
آره واقعا سنگینه
ما که همیشه بهتون سر میزنیم
D:
سلام
ممنون که خبرم کردین
خیلی با حال بود
خدا رو شکر که اتفاق وحشتناکی نبوده
خیلی تیوبا سنگینن
اصلا چی سنگین نیست
روپوشاو دستکشاو درای سربی همه سنگینن

یه پرتوکار علاوه بر اینکه باید شجاع باشه
حتما باید ورزشکارم باشه!
۱۸ آذر ۸۸ ، ۰۹:۳۳ پرتونگاران
@سارا
واقعا شانس آوردم جون سالم به در بردم.
از اون موقع به بعد بچه های درمونگاه میگفتن "مرد 3میلیون دلاری"
سلام بابا یه جوری بگید ما هم حالیمون بشه!!!!
۱۸ آذر ۸۸ ، ۲۱:۴۳ پرتونگاران
کجاشو متوجه نشدی؟
از این راحت تر؟
من هنوز زنده هستم!!!
میگم پرتونگاران بگو حکایت این نیش خند هایت چیست.
راستی برای من یکی خیلی مشکوکی
۲۲ آذر ۸۸ ، ۱۹:۵۰ پرتونگاران
مگه عیبه؟
خنده بر هر درد بی درمان دواست
اسمایلی خودم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی